torsdag den 20. september 2012

Kære du som holder så meget af stjernerne
og den store måne
åh du kære månefisker 
jeg svæver vægtløs imellem det jordiske og himmelske hav 
blandt alle disse kosmiske ting 
og muslinger og skaldyr der ligesom mig, ikke har kunne holde sig på jorden 
Vil vi nogensinde komme ned? På den ene eller anden side
Jeg er ikke sikker på hvad jeg vil foretrække 
månen er sådan et fascinerende væsen i sig selv, lysende der i mørket så smukt som en helt gudinde 
og fra hende bringer vi den dyrebare månemælk 
og fejer stjernestøvet væk
En smule af dette støv tog du med ned til mig engang 
pustede det i hovedet på mig og fik mig til at drømme
indviede mig i denne glitrende verden 
gjorde mig til et svævende kosmisk væsen som du, 
og nu kommer jeg aldrig ned igen.. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar