tirsdag den 15. januar 2013

Mandag

Mandag har været en særlig dag
Bevægede mig den dag ind til storbyen for at tjekke ind på et hostel.
Kl. er lidt i 8. 
Værelse 405. 4 sal. 
Stedet lå lige ned til havnen tæt på Nørreport. Det kunne ikke blive nemmere. 
Pakkede mig ind i dynerne og satte mig ved vinduet, hvor jeg kunne se ud på de lysende trafiklys og den hvide sne. 
Sad der i noget tid, tænkende over mit liv med Tina Dickow spillende i baggrunden
Kl. bliver 9
Senere gik jeg ned på Store Torv for at finde noget at spise - det blev primitiv, mc donald, I'm lovin' it.. 
Derefter gik jeg tilbage for at sidde på mine måske under 10 kvadratmeters værelse og vente.. kl. nærmer sig 10. 
Jeg læser lidt i Kalak, hører noget mere musik, går hurtigt i bad, spiser mine nuggets og chicken salsa burger..
Da jeg er færdig ligger der stadig overflod er mad tilbage.. Jeg har overvurderet min sult igen.
Så kigger jeg rundt i lokalet og søger efter en røg alarm - niks. 
Jeg pakker mig ind i dynerne igen, åbner vinduet og ryger stille en smøg. 
Vind og sne blæser mig koldt i ansigtet og gør mine fingre følelsesløse. 
Aftalen var at jeg skulle gå ned og lukke dig ind med mit nøglekort når du havde fri. 
Jeg falder i en let søvn over min bog ved skrivebordet.
Så ringer min mobil. 
Så er det nu.