tirsdag den 19. marts 2013

Og humørsvingingerne går amok som aldrig før
går fra stor glæde til stor sorg på et split sekund 
Selvhadet vælter op
det gør ondt i hjertet 
jeg gentager mig selv 
går igennem de samme ting igen og igen uden nogen udvikling 
Dyrker følelsen af nedtrykthed
følelser er som drugs for mig 
en kanyl fyldt med glæde, sorg eller vrede der bliver trykket i bund
Det strømme igennem mig, når ud i alle afkroge
stimulerer mig.
Løfter mig og lader mig falde hårdt ned igen - til virkeligheden 
Sorg er for mig, den stærkeste følelse, forfærdelig smertefuld 
men dog uundværlig for min eksistens 
Glæde er alligevel kun et kortvarigt rus 
Sorg finder meget lettere og hurtige sin vej frem til mig og mit liv.
Det kræver ingenting - en lille fejl og jeg er færdig 
Livet er en udefinerbar størrelse