fredag den 20. juni 2014

Mening

Jeg ser rundt i værelset og min eneste tanke er:
Hvorfor
Hvad er alt dette - Er det mig? 
Repræsenterer det hvem jeg er? 
Hvert eneste genstand syntes ligegyldigt 
Ubetydeligt 
Ligesom mig selv
Hvorfor er kernen i mig
Det som jeg lever af og det som river mig i stykker 
Det som giver mig teorier, hypoteser, tanker og svar 
Og det som giver intetsigendehed, bundløshed, forvirring og frustation
Jeg repræsenterer vel det sen-moderne menneske.. 
Mangel på tilhørsforhold
Grunden til min eksistens er stadig uforklarlig 
Som den har været siden jeg var 12 
Siden jeg begyndte at tænke 
Det tænkende menneske - Homosapiens
Uforståeligheden er så stor at den næsten slår mig ihjel 
Dunker og banker som en stor hammer i mit hoved.. 
Slår min bevidsthed i stykker 
Drukner mig, omsluger mig. 
Fortærer mig..