torsdag den 30. januar 2020

Tankemylder

Så er vi her igen 
Med tankemylderet 
Og det har endnu engang væltet min verden
Jeg er igen igang med at samle mig selv op fra asfalten,
som jeg igår mentalt blev smadret ned i 
Glasbeholderen, som normalt holder de onde tanker på afstand
blev tippet og er smadret i tusinde stykker på jorden 
Så igår fløj alle tanker rundt i hovedet, og fik lov til at så tvivl 
Hvis tvivl var en have, ville jeg have mange blomster i den 
Og lige nu er det åbenbart højsæson.. 
så jeg har fundet arbejdshandskerne frem 
og forsøger at flå tvivlen og frygten om med roden
og det gør jeg altid bedst, ved at skrive - herinde. 
Det er blevet en del af min helingsproces
For her kan jeg genlæse mine utallige beskrivelser om dette tankemylder, som overtager i ny og næ
Her bliver jeg husket på, at det bare er et midlertidigt dyk i tilværelsen
For selvom jeg har blevet slugt af mange sorte huller gennem tiden -
formår jeg på en eller anden måde, at komme videre hver gang 
Jeg vågner altid en morgen, og ved, at nu er det slut - og jeg kan forsætte med at leve mit liv på normal vis. 
Og der vil uden tvivl komme et nyt dyk, en ny formørkelse af sindet
Et nyt glas som skal smadres... 
Og mange salte tåre som skal grædes
I den tid, må jeg lade de mange ord, som jeg har kradset ned gennem tiden, hjælpe mig