tirsdag den 23. februar 2021

 Relationer.
Jeg er en trådløs forbindelse.
Svæver frit i luften, uden man lægger mærke til mig. 
For mange ledninger i ens liv kan også føre til kaotiske tilstande. 
Og jeg er særdeles dårlig til at håndtere filteringer. 
Jeg vil helst ikke at tingene bliver for knudret og for svært at holde styr på. 
Alligevel er vi mennesker så utrolig filtret. 
På kryds og tværs af forbindelser, som skaber vores identitet. 
Som hiver og trækker og hele tiden forandrer hvor det strammer. 
Men dog holdes vi sammen. 
Men jeg er jo rodløs. Uden fysiske forbindelser. 
Blot eksisterende i den rene luft. 
Men folk går lige igennem mig. 
De ser mig aldrig. 
Jeg er træt af at græde hver dag 
Man skulle tro jeg snart havde opløst mig selv. 
Men jeg åbner mirakuløst øjnene hver morgen. 
Og bliver udsat for endnu en dag. 
Endnu en overlevelse. 
Og jeg venter bare på at søvnen kalder, så jeg kan slukke for systemet som gør ondt. 
For med mørket kommer tristheden. 
Og jeg er uendelig træt af at blive pint af mine egne tanker. 
Tænk, at den største der forråder dig er dig selv.