fredag den 17. december 2021

Afsked

 I dag græd jeg over to mennesker 

To mennesker som jeg har brugt rigtig meget tid med i mit bofællesskab her i Mejlgade

Selvom at jeg godt ved at det ikke er en endelig afsked men blot et på gensyn, 

så har deres tilstedeværelse alligevel betydet utrolig meget for mig. 

Det er sjældent at jeg virkelig binder mig til andre mennesker, som ikke er kærester. 

Men lige hos dem her var der mange følelser - flere end jeg troede. 

Jeg føler mig egentlig ret taknemmlig, for at få lov til at møde to så gode personer. 

Og jeg er meget fascineret af deres gøren og deres kraft og energi - både som individuelle mennesker men også som et par. 

De forstår hinanden og de forstår at være gode sammen - sammen med andre. 

Det har været en gave, bare at få lov til at observere dem sammen; 

deres diskussioner, deres glæder og deres irritationer sammen. 

De er meget inspirerende.. 

De har været utrolig omsorgsfulde og betænktsomme på andre, 

og har altid inviteret andre med ind i den varme som de indeholder. 

Man bliver glad af at være sammen med dem. 

Deres energi smitter. 

De har været en enorm del af den sociale sammenkomst i bofællesskabet, 

og jeg tror absolut at det bliver noget andet uden dem. 

Jeg kommer til at savne deres humør og deres effekt på den sociale dynamik. 

Jeg kommer til at savne mine samtaler med Jonas ved køkkenbordet i løbet af dagen, 

hvor vi begge kunne dele vores glæder og bekymringer om begge at være jobsøgende. 

Jeg kommer til at savne Paulinas energi og latter, 

og jeg kommer til at savne alle de oplevelser, ture og events som vi gik gjort - og alle dem som vi ikke nåede. 

Der var mange ting jeg godt gad at dele med de mennesker - mange oplevelser og mange sorger og glæder. 

Jeg er utrolig dårlig til afsked.

Især når det faktisk er med mennesker, jeg virkelig har fundet betydningsfulde... 

Men livet byder jo en både at knytte bånd og tage afsted med dem igen.. 

Så egentlig kan man vel blot sige, at jeg lever.

Jeg har fået lov til at få en bid af livet, og at opleve en unik relation til nogle mennesker, som nu opløses igen.. 

Det er jo både smukt og sørgeligt.. 

Men jeg er faktisk kun glad for at jeg kan græde over jer, 

for mine tåre er jer absolut værdige!

Tak.