onsdag den 30. november 2022

 Nogle gange gør mit hjerte ondt

Fordi det mindes om dig

Uduelige menneske 

Manipulerende, egoistiske individ

Jeg får nok aldrig svar på, 

om du faktisk mente det. 

Om du faktisk følte ligesom jeg gjorde.

Det er så tåbeligt håbløst 

At blive ved med at gemme på dig i mine tanker

Men du har åbentbart gjort et usletteligt indtryk. 

Du var måske min store kærlighed. 

Det tætteste jeg kom på en romantiseret eneste ene. 

For det var så tilfældigt at vi mødtes. 

Du vil forevigt fremtone en melankolsk tilstand for mig

Min ulykkelige kærlighed.. 

The one who got away.. 

Den forbudte kærlighed.. 

Jeg ville ønske det ikke var sådan. 

Men du er der og jeg er her. 

Adskilt i hver vores verden.

Og de gange vi mødes er under så sørgelige omstændigheder

Jeg gemmer på dig forevigt. 

Og kalder dig frem gennem særligt musik og særlige personer. 

Og håber jeg kan få lov til at kigge dig dybt i øjenene.. 

En dag inden du eller jeg forlader denne jord. 

Jeg håber du har det godt. 

Og at du har ligeså lange og dybe filosoferende samtaler med en anden. 

At du udforsker dig selv og verdenen, gennem et andet menneske. 

At du bliver motiveret og udfordret. 

Og at du elsker dybt og inderligt med alle følelser. 

For følelser er noget af det vigtigste her i verdenen. 

Og min verden vil aldrig se de samme farver, som var der sammen med dig. 

Vil aldrig have de samme toner eller melodier, som dem du spillede for mig. 

Du har lært mig hvad længsel er. 

Du har lært mig hvad drømme er. 

Og du har lært mig hvad fortvivelse er.