torsdag den 27. juni 2024

Den sidste ferie

Kære blog. 


Jeg ville gerne at jeg kunne lave en smuk kronologisk rækkefølge, hvor jeg fortæller om mine oplevelser, følelser og tanker, om min graviditet måned for måned. 

Men jeg må erkende at jeg har været for dårlig til at skrive tanker og følelser ned, i det 6 måneder som er gået indtil videre. Måske er det fordi at jeg ikke på samme måde, har været vant til at skrive når jeg egentlig har haft det godt. 

Det vil jeg prøve på nu 



Dette indlæg handler om "den sidste ferie" som Casper og jeg netop har været på. 

Det havde været håbet, at jeg undervejs på denne ferie, havde nået at skrive dagbog over vores dage - men sådan blev det ikke.. 

Så her kommer en beskrivelse, så godt som jeg nu kan huske det fra dagene vi var afsted. 


Torsdag. 

Casper og jeg har overnattet hos Henrik. 

Vores fly til Korfu gik tidligt torsdag morgen, så for at gøre det mere bekvemt for os selv, fik vi arrangeret overnanting hos Caspers far fra onsdag til torsdag. 

Jeg sov ikke særlig godt om natten, men det gør jeg sjælendt, dagen før jeg ved jeg skal ud at rejse. 

Turen til lufthavnen gik fint og vi ankom i god tid til Tirstrup. 

Flyveturen gik også fint, udover at der var en gruppe unge fyre, med foldboldtrøjer og en promille liiige over det normale med også. 

De skulle se kampen med Danmark senere på dagen. 

De larmede en del, men heldigvis fik jeg lov til at låne Caspers airpods, som har god noise cancelation. 

Jeg fik også sovet en lille smuke på flyet. 


Da vi når frem lidt i 12, er det allerede utrolig varmt. 

Varmen var enorm da vi fik ud af lufthavnen, og gjorde det ekstra krævende, at orientere sig om, hvordan vi skulle komme frem til hotellet. 

Vi havde ikke planlagt præcist hvordan vi skulle komme derhen. 

Vi forsøgte først at finde en bus, men blev enige om at det bedste vil være at tage en taxa, da vi ellers skulle vente 2 timer, før der gik en bus. 

Det var rart at blive fragtet i taxa med air condition til hotellet. 

Da vi når frem er klokken kun omrking 14, og vi havde derfor god tid, inden vores værelse fra klar kl. 17 (som var den beskrevet check-in tid fra booking.com). 

Vi får lov til at sætte vores kuffert og tasker, og bruger derfor lidt tid på at kigge rundt i området. 

Vi finder en sti ned til vandet, som lå 2 min væk fra hotellet. 

Der lår en lillle stenstrand og en restaurant direkte ud til vandet. 

Derudover var der en lille "havn", med nogle forskellige små både. 

Der lå en del mennesker på stranden - hvilket var helt forståeligt, da det var enormt varmt! 

Vi tog vores sandaler af og mærkede på vandet. 

Det var som at stå i et badekar! 

Efterfølgende valgte vi at spise frokost på restauranten lige ved siden af stranden. 

Den var så hyggelig med perekt udsigt direkte udover vandet. 

Vi fik en lækker pæresalat, lidt brød og olivenolie. 

Et helt perfekt måltid i varmen! 

Efter at have spist gik vi tilbage til hotellet, da jeg havde svært ved tanken om, at vores bagage stod uden opsyn i foyeen. 

Da vi kom tilbage fortalte hotellet at vores værelse var klar - helt perfekt! 2 timer før forventet. 

Værelset var stort, men så en smule anderledes ud end det jeg havde set på nettet. 

Jeg nåede lige at blive en smule skuffet, men lod ikke følelsen overtage. 

Det var et fint værelse med altan - med udsigt over havet. 

Efter at være kommet på plads, tog vi ned til stranden igen og hoppede i vandet. 

Efter at have brugt noget tid på stranden, tog vi tilbage til hotellet for at klæde om, og finde et sted at spise aftensmad. 

Desværre har jeg allerede glemt, hvor vi endte med at spise aftensmad... 

Men jeg husker at vi gik forholdvist tidligt i seng efter. 

Men god start på ferien havde det været! 


Fredag: 

Jeg vågner forholdtvist tidligt omkring 8-9 stykker. 

Jeg havde sovet overordnet godt, selvom vores air condition havde været en smule for kold. 

Vi havde dagen forinden handlet ind til lidt morgenmad, i lille nærliggende kiost tæt på hotellet. 

Så skulle vi ikke bruge penge på at spise morgnmad ude, hver dag. 

Jeg forsøger at lave lidt morgenmad i den lille køkken vi havde, men finder ud af at de mangle mange basale køkkenredskaber. 

Derfor blev morgenmaden ikke super god, men vi spist den da. 

Efter morgenmad tog vi ned til den lille strand igen.

Der var denne gang også allerede mange mennesker, og der var derfor ikke nogen af liggestolene som var ledige. 

Vi valgte derfor at placere som omkring samme sted på som dagen før. 

Efter at have badet en smule, spiste vi frokost. 

Vi endte med at spise på en anden restaurant, som også lå nede ved vandet. 

Casper havde læst at den havde fået gode anmeldelser. 

Jeg fik friturestegt kalamari. 

Det smage super godt! 

Da vi kom tilbage til hotellet, satte vi os i hotellets restaurant/cafe/lounge område og lavede lidt kryds og tværs. 

Jeg husker at jeg her bestilte en clubsanwich, da jeg var bleve en smule snacksulten. 

Jeg ved en KÆMPE portion sandwich og pomfritter.. 

Efter at have spist blev jeg vildt træt, og gik op på værelset for at slappe lidt af. 

Jeg endte med at sove i nogle timer, og først stå op omkring aftensmadstid. 

Jeg var en smule ved siden af mig selv da jeg vågnede, og var faktisk en smule irriteret og trist over, at jeg havde sovet det meste af eftermiddagen væk. 

Casper havde heldigvis hygget sig selv, i loungen på hotellet. 

Da det var blevet en smule mere køligt, gik vi en tur i området igen. 

Vi fulgte en sti langs kysten og fandt en lille bitte 'hidden beach', hvor der ikke var et eneste menneske. 

Her svømmede jeg lidt, og Casper tog nogle fine graviditetsbilleder af mig. 

Jeg husker desværre heller ikke hvor vi endte med at spise aftenmad denne aften. 

Men vi gik igen forholdvist tidligt i seng. 


Lørdag: 

Denne dag vågnede jeg igen tidligt, heldigvis med fornyet energi. 

Jeg valgte at gøre mig klar og tage ned til den lille strand på egen hånd, for at prøve at få fingrene i nogle af liggestolene i god tid. 

Vores erfaring var tidligere var, at det blev hurtigt taget, så denne gang ville jeg være der i god tid. 

Jeg var på stranden omkring kl. 9, og der var ikke særlig mange mennesker. 

Jeg fik hapset mig et par liggestole og tog en tur i vandet. 

Det var en meget rare oplevelse , både at svømme og være på stranden så tidligt, da det både var køligere og mindre befolket. 

Casper kom ned på stranden en time senere, og vi spiste morgenmad på den tredje "restaurant" ved vandet. 

Det var et sted som vi kaldte for LSD-baren, da de  konstant spillede højt elektronisk house musik. 

Derfor havde vi allerede lidt fordomme om stedet. 

Til gengæl lavede de en fin morgenmad, fandt vi ud af. 

Vi brugte det meste af dagen på stranden. 

Super afslappende, hvor skiftevis lå i strandstolene, eller var ude og svømme eller snorkle. 

Om aftenen have Casper booket et bord til os på en musik"bar" hvor der var 80-koncert. 

Det var ikke en super god oplevelse... 

Baren var ikke så spændende og bandet der spillede 80-coversange, var mildettalt elendige.. 

Maden var desværre heller ikke særlig god. 

Vi sad der i nogle timer før vi vente tilbage til hotellet og gik i seng. 


Søndag:

Denne dag havde vi besluttet os for at tage udenfor vores lille idylliske område. 

Vi havde planlagt en tur til Korfu - en stor by hvor lufthavnen også lå. 

Casper havde funet en bus, der gik hele vejen ind til byen. 

Efter at have spist morgenmad gik vi ned til busstoppestedet. 

Desværre havde vi glemt at tage kontanter med til bussen, så efter at havde ventet ca. 20 min ved et ekstremt varm busskur - midt i middagsolen, måte vi gå tilbage til hotellet, for at vente på den næste bus, halvanden time senere. 

Denne bus kom vi heldigvis med. 

Busturen var dejlig. 

En lille time hvor jeg fik lyttet til musik og slappe af i kold air conidition med landskab der forsvandt bagud. 

Desværre var turen til Korfu mere anstrengende end forventet. 

Det var simpelthen for varmt til at kunne gå rundt og kigge længere på butikker. 

Vi tog hjem med den sidste bus til hotellet 20.30. 


Mandag: 

Afslappet dag 

Chill på hotellet

Undersøge bådmuligheder

Besøg Ipsos strand

Kinesisk restaurant


Tirsdag: 

Tur til den anden side af øen. 

Mislykkedes fodboldkamp


Onsdag: 

Dag på vandet.